Terhességi fogászat

Kiemelten fontos a kismamák rendszeres fogászati szűrése és a helyes szájhigiénia betartása a fog-és fogínyproblémák elkerülése érdekében.

A várandóság alatt a kismamák hormonháztartása jelentősen változik, ezek a változások a szájat és a fogakat is érintik, mivel a nyál antibakteriális és semlegesítő hatása csökken, a termelődő mennyiség nő.
A terhességi hormonok hatására megduzzad az íny, mélyebb fogtasak alakul ki, amelyben több lepedék és több baktérium gyűlik össze. Az ínytasakban felhalmozódó gyulladást okozó baktériumok a véráram és a nyirokkeringés közvetítésével a szervezet minden pontjára eljutnak, és további betegségeket okozhatnak.

A mai vizsgálatok azt mutatják, hogy a súlyos fogágybeteg kismamáknak háromszor gyakrabban van koraszülött gyermeke, mint egészséges ínyűeknek, ezért is fontos, hogy időben kiszűrjék és kezeltessék a gyulladást.

Az alábbi tünetek, fogágybetegségre utalhatnak:

• Fogmosáskor vérző íny
  • Duzzadt, elszíneződött íny
  • Fogak elmozdulása, fogak közötti rés keletkezése
  • Rossz lehelet
  • Ínytasakok keletkezése

A professzionális szájhigiénés kezelés során a szájhigiénikus vagy a fogorvos eltávolítja a fog felszínén és a fogíny alatti fogköveket, valamint a gyökérfelszíneket lesimítja és megfelelő szaktanácsadást ad a továbbiakban és havi rendszerességgel ellenőrzi Önt.

Fontos, hogy a kismamák tudják, hogy a terhesség ideje alatt azok a fogászati és szájsebészeti kezelések nem elvégezhetőek, amelyekhez röntgen készítése szükséges. Az első, és utolsó három hónapban pedig semmiféle kezelés nem ajánlott. A fogászati kezelések a kismamák részére is fájdalommentesen történnek, mivel klinikánkon az általunk használt érzéstelenítő szerek a magzat számára ártalmatlanok, ezek nem jutnak át a méhlepényen.

Kismamák részére félévente javasolt a professzionális szájhigiéniés kezelés.

Close Menu

VÁRJON!

További EXKLUZÍV és ÉRTÉKES
tartalomért kövessen be minket:

facebookinstagramtwitterlinkedinyoutube

COVID19 tájékoztató

• A 469/2021. (VIII. 6.) kormányrendelet értelmében kérjük, kezelése megkezdése előtt ne felejtse el bemutatni védettségi igazolványát vagy negatív COVID tesztjét!

• maszkot hozzon magával és viselje azt kezelése megkezdéséig
  • mindig előzetesen egyeztessen időpontot kezelésére telefonon vagy e-mailben
  • érkezéskor működjön együtt kollégáinkkal, akik lázat, SO2 szintet és pulzust mérnek, illetve töltse ki COVID19 szűrő kérdőívünket
  • lehetőség szerint kísérő nélkül érkezzen