Ha a fog felületén valamilyen hiány vagy lyuk alakult ki, ami esztétikus fogtöméssel már nem hozható rendbe, mert túl kevés az ép fogállomány, vagy a fogszuvasodás a szomszédos fogakat is veszélyezteti, akkor Inlay vagy Onlay fogtömés alkalmazását ajánlják fogorvosaink.

MI AZ INLAY ÉS ONLAY FOGTÖMÉS?

Inlay fogtömés

Az Inlay, vagy más néven esztétikus betét egy olyan szilárd, speciális fogtömés, amely az őrlőfogak rágófelületének részleges vagy teljes rekonstruálására alkalmas.

Onlay fogtömés

Az Onlay, vagy más néven részeleges korona egy olyan speciális fogpótlás, melynek felhelyezésére akkor van szükség, ha a fog már olyan mértékben sérült, hogy azt nem elegendő Inlay-el pótolni. Ilyen eset, amikor már nem csak a rágófelszín egy része, hanem a teljes rágófelszín és a fog sarka is károsodott.

HOGYAN KÉSZÜLNEK AZ INLAY ÉS ONLAY FOGTÖMÉSEK, FOGPÓTLÁSOK?

Az Inlay esetében a fogászati konzultáció után a fogorvos kialakítja az Inlay elkészítéséhez szükséges üreget, lenyomatot vesz, amelyet továbbít a fogtechnikai laboratóriumunkba.

Az Onlay elkészítése ettől annyiban különbözik, hogy a fogat csak lecsiszolják a lenyomatvétel előtt.

A budapesti Implantcenter klinika épületében található fogtechnikai laborunkban kollégáink a legmodernebb anyagok felhasználásával készítik el a páciens számára az Inlay és Onlay fogtömésekhez szükséges betéteket. Fogtechnikusaink a tömőanyag színét a minél esztétikusabb összhatás érdekében a páciens eredeti fogának színéhez igazítják. Ez általában alapanyagtól függően 3-5 napot vesz igénybe.

A következő fogászati konzultáció alkalmával szakképzett fogorvosunk egy speciális ragasztóval illeszti be a fogba az Inlay vagy Onlay fogtöméshez szükséges betétet, hogy páciensünk ismét magabiztosan mosolyoghasson és rághasson.

AZ INLAY ÉS ONLAY FOGTÖMÉS ELŐNYEI:

• allergénmentesek
  • stabil, tartós és kopásálló megoldást nyújtanak
  • színük és alakjuk teljes mértékben a saját fogához igazítható
  • hosszú távú használat során se színeződik el, csak a fog színeződésével megegyezően
  • az Onlay segítségével az erősen károsodott fogak is megmenthetőek.

AZ INLAY ÉS ONLAY FOGTÖMÉSEK ANYAGA

Anyagukat tekintve az Inlay és az Onlay fogtömések készülhetnek:

• porcelánból (kerámiából)
  • műanyagból
  • nemesfémből (pl.: aranyból)

A felhasznált anyag típusa függ páciensünk igényétől és a kezelős fogorvos javaslatától.

JELENTKEZZEN BE HOZZÁNK ÉS LEGYENEK FOGAI ÚJRA EGÉSZSÉGESEK ÉS SZÉPEK: