A fogkő a fogon lévő plakkból, lepedékből alakul ki. Ha a plakk hosszan a fog felszínén marad a nem megfelelő fogtisztítás miatt ásványi anyagok kötődnek a plakkhoz. Ezt a szilárd anyagot fogkefével már nem lehet eltávolítani, csak professzionális eszközökkel. A fogkő színe sárgás-barna, fekete lehet, valamint megtalálható a fogfelszínen, az íny alatt, fölött és a fogak között is.

A fogkő és a felszínén lévő baktériumok ínygyulladást okoznak. Ínygyulladás esetén, fogmosáskor ínyvérzés jelentkezik. Amennyiben az ínygyulladás hosszú ideig fennáll, a fogakat tartó fogágy és az íny sorvadni kezd, ez pedig az íny visszahúzódását, fogérzékenységet, későbbiekben pedig a fog meglazulását, illetve elvesztését eredményezi.

Félévente szükséges eltávolítani a fogkövet, de ezt befolyásolja az egyéni szájhigiénia.

Budapesti klinikánkon ultrahangos professzionális fogkő eltávolítást alkalmazunk.

Ennek során egy professzionális svájci gyártmányú eszközzel “lerezegtetik” a fogkövet. A különböző méretű fejrészekkel a legkisebb fogközökből is hatékonyan eltávolítható az ínygyulladást okozó és esztétikailag is kedvezőtlen fogkő. A kezeléshez általában érzéstelenítés nem szükséges, és kb. 30 percig tart, eközben a páciens kényelmes fekvő pozícióban van.

Close Menu

VÁRJON!

További EXKLUZÍV és ÉRTÉKES
tartalomért kövessen be minket:

facebookinstagramtwitterlinkedinyoutube

COVID19 tájékoztató

• A 469/2021. (VIII. 6.) kormányrendelet értelmében kérjük, kezelése megkezdése előtt ne felejtse el bemutatni védettségi igazolványát vagy negatív COVID tesztjét!

• maszkot hozzon magával és viselje azt kezelése megkezdéséig
  • mindig előzetesen egyeztessen időpontot kezelésére telefonon vagy e-mailben
  • érkezéskor működjön együtt kollégáinkkal, akik lázat, SO2 szintet és pulzust mérnek, illetve töltse ki COVID19 szűrő kérdőívünket
  • lehetőség szerint kísérő nélkül érkezzen