A fogkő a fogon lévő plakkból, lepedékből alakul ki. Ha a plakk hosszan a fog felszínén marad a nem megfelelő fogtisztítás miatt ásványi anyagok kötődnek a plakkhoz. Ezt a szilárd anyagot fogkefével már nem lehet eltávolítani, csak professzionális eszközökkel. A fogkő színe sárgás-barna, fekete lehet, valamint megtalálható a fogfelszínen, az íny alatt, fölött és a fogak között is.

A fogkő és a felszínén lévő baktériumok ínygyulladást okoznak. Ínygyulladás esetén, fogmosáskor ínyvérzés jelentkezik. Amennyiben az ínygyulladás hosszú ideig fennáll, a fogakat tartó fogágy és az íny sorvadni kezd, ez pedig az íny visszahúzódását, fogérzékenységet, későbbiekben pedig a fog meglazulását, illetve elvesztését eredményezi.

Milyen fogbetegségek, tünetek kezelésére alkalmas a beavatkozás?

– A fogkő eltávolítással és a megfelelő szájhigiéniai ápolással sokban csökkenthető a fogszuvasodás.

– Megelőzhetőek az ínybetegségek és ha már kialakult megállítható és visszafordítható.

– A kezeletlen fogkő ínysorvadáshoz vezet, ami a fogak elvesztésével járhat.

– Komolyabb és hosszan elhúzódó ínygyulladás esetén a csont és más szövetek is károsodhatnak.

– A gyulladásos folyamat nem csak szájüregre korlátozódik, hanem akár komoly szívbetegségeket is előidézhet.

– Félévente szükséges a fogkő eltávolítás ,  de ezt befolyásolja az egyéni szájhigiénia.

Budapesti klinikánkon ultrahangos professzionális fogkő eltávolítást alkalmazunk.

Ennek során egy professzionális svájci gyártmányú eszközzel „lerezegtetik” a fogkövet. A különböző méretű fejrészekkel a legkisebb fogközökből is hatékonyan eltávolítható az ínygyulladást okozó és esztétikailag is kedvezőtlen fogkő. A kezeléshez általában érzéstelenítés nem szükséges, és kb. 30 percig tart, eközben a páciens kényelmes fekvő pozícióban van.

Hogy miért minket válasszon?
– Családias hangulatú klinika
– A legjobb minőséget kapja a pénzéért
–
Kiemelt figyelmet fordítunk a fogászati esztétikára
– Nemzetközi tapasztalat
– Svájci szakértelem hazai árakon
– Több, mint 60000 ezer elégedett páciens
– Fájdalommentes kezelések
– Célunk, hogy visszaadjuk egészséges mosolyát

Amennyiben ellátogatna hozzánk, az alábbi linken tekintheti meg a fogkő eltávolítás árainkat.

fogkő eltávolítás