FOGHÚZÁS I.

A művelet, mely során a fogat eltávolítják a szájüregből. A fogak eltávolításának leggyakoribb oka az előrehaladott fogszuvasodás. Egyéb okai: előrehaladott paradontopátia, impaktált fog (az állcsontokból előtörni nem tudó fog), fogszabályozás stb. Az eljárás nem tartozik a sebészeti beavatkozások közé, általában helyi érzéstelenítésben végezzük, de létezik az ún. sebészeti fogeltávolítás is, melyhez akkor folyamodunk, ha a konzervatív módszerekkel nem sikerült eltávolítani a fogat.

FOGHÚZÁS II.

A nem megmenthető fogakat, foggyökereket a szervezetből el kell távolítani, mert azon kívül, hogy általában nem esztétikusak és a funkciójukat, a rágást nem töltik be, a szervezetben gyulladást, gócot okozhatnak.

A rossz pozícióban növő, de ép fog is eltávolításra kerülhet, ha másik, fogászati szempontból értékesebb fogat (rágásban jobban résztvevő fogat) pl. a növekedésben vagy a megfelelő tisztításban akadályoz. Általában ezek a bölcsességfogak.

Az eljárás előtt röntgenfelvétel készítése szükséges.

Fogászatunkon a beavatkozás érzéstelenítésben történik, ezért Ön SEMMILYEN FÁJDALMAT NEM ÉREZ. A fogat erre a célra kialakított speciális eszközökkel távolítjuk el, majd szükség esetén a beavatkozás helyét összevarrjuk, így a seb gyorsabban gyógyul.

A varratot kb. 7 nappal a fog húzása után a kontroll vizsgálat során el kell távolítani, amely szintén fájdalmatlan.

A foghúzás idejét nem lehet előre meghatározni, mert miden foghúzás más és sok tényezőtől függ.

Fontos! A foghúzás után a kapott instrukciókat be kell tartani!

AZ ELJÁRÁS ELŐTTI ÉS UTÁNI TEENDŐK

Ha az eljárásra kerül sor, van néhány dolog, amit érdemes betartania a gyorsabb felépülés érdekében, a fogászati kezelés előtt és azt követően.

Fogeltávolítás előtt

Már a beavatkozás előtt is tehet azért, hogy a kezelés hatékonyabb, azt követően pedig a gyógyulási időszak minél rövidebb legyen. A megelőző napokban érdemes odafigyelnie arra, hogy

• mérsékelje a kávé- és alkoholfogyasztást, illetve a dohányzást,
  • alaposan mossa meg fogát, továbbá fogselyem, illetve szájvíz használata is ajánlott.

A fogorvosi konzultációt követően, amennyiben szükséges szakképzett dentálhigiénikus professzionális fogkő eltávolítást és depurálást végez mielőtt ténylegesen sor kerülne a fog húzására, mely által a foghúzás után:

• szájában mérséklődik a baktériumok száma,
  • kisebb valószínűséggel alakul ki fertőzés vagy gyulladás,
  • garantáltan gyorsabb gyógyulás érhető el.
foghúzás

Fogeltávolítás után

Az eljárást követően a kihúzott fog helyén vérrög, véralvadék képződik, amely elzárja a sebet az esetleges fertőzésektől, baktériumoktól. Ez egy természetes folyamat és pozitív hatással van a kihúzott fog helyének gyógyulására. Azért, hogy ez a vérrög jól elláthassa funkcióját, illetve hogy Ön megfelelően gyógyulhasson a következő tanácsokat érdemes betartania:

• Amíg az eljárást követően kapott érzéstelenítő hatása el nem múlik, ne egyen, illetve tartózkodjon a forró italok fogyasztásától is.
    • A fájdalom enyhítésére nyugodtan vegyen be fájdalomcsillapítót.
    • A gyulladás csökkentésére a fogorvos, szájsebész által előírt antibiotikumot is szedhet.
    • A fájdalmat hűtőtasakkal is enyhítheti. Helyezze a hűtőtasakot az érintett területre kívülről.
    • Ne szívogassa a sebet, ne öblögessen és ne köpjön. A szájzuhanyt és a szájvizet is mellőzze néhány napig.
    • A kezelés napján is moshat fogat, viszont a kihúzott fog helyét kerülje el. A foghúzást követő naptól puha sörtéjű fogkefével a kihúzott fog helyét is nagyon óvatosan tisztíthatja.
    • Ne fogyasszon kávét és ne dohányozzon egy napig.
    • Kerülje a tejtermékek, illetve a tömény alkohol fogyasztását a foghúzás után néhány napig.
    • Ne egyen semmi magvas, mákos ételt, mert az apró szemek a fog helyén lévő lyukba beleragadhatnak.
    • A kezelés után 2 napig ne végezzen nehéz fizikai munkát és kerülje a megterhelő mozgásformákat

Amennyiben bármilyen panasza, kérdése merül fel a foghúzást követően, konzultáljon fogorvosával, szájsebészével, vegye fel a kapcsolatot klinikánkkal elérhetőségeink egyikén: