Az arcüreg feltöltése abban az esetben szükséges, amikor nincs elegendő mennyiségű és minőségű csont az implantátum behelyezéséhez. A csontállomány csökkenése az idő előrehaladtával természetes folyamat. Azonban ez a probléma már időskor előtt is felléphet, amennyiben pl.: fogágy betegség állt fenn a páciensnél, vagy néhány fogát már elvesztette, esetleg egészségügyi okból kellett azokat eltávolítani. Ilyen esetekben a fog helyén a foggyökeret körülvevő csont jelentős mértékben felszívódhat, megindulhat a csontsorvadás. Habár a csontvesztés aránya és mennyisége egyénenként eltérő lehet, a folyamat az első néhány hónap alatt különösen gyorsan mehet végbe. Ennek megelőzése érdekében érdemes minél előbb fogászati implantátummal pótolni a hiányzó fogat, fogakat.

A CSONTPÓTLÁS SORÁN HASZNÁLT ANYAGOK: A BIO-OSS ÉS A JASON MEMBRÁN

A csontpótló anyagok célja nem a csontszövetet mesterséges úton pótolni, hanem serkenteni annak természetes képződését. A későbbiekben kialakuló saját csont számára egy vázat képeznek, majd fokozatosan eltűnnek az újonnan képződő csontból. A folyamat végén az új szövetek szerkezetüket és funkciójukat tekintve is megegyeznek majd az eredeti csonttal.

Fogpótlás

Klinikánkon a Bio-Oss biztonságos és hatékony csontpótló anyagot használjuk. A Bio-Oss elektronmikroszkóp alatt nagyon hasonló az emberi csonthoz, így eredményesen és természetes módon segíti a szervezetet a csont képzésében. A Bio-Oss csontpótló anyag fokozottan ellenőrzött feldolgozási és sterilizációs teszteken megy keresztül, ezzel garantálva tökéletes biztonságosságát.

A csontképződés támogatásaként, a fogszövet képződésének serkentésére, a nagyobb csontpótló eljárásoknál klinikánkon ún. Jason-membránt is alkalmazunk. A Jason-membrán egy természetes kollagén membrán, melyet a sertés szívburkából nyernek ki és hosszan tartó védelmi funkcióval bír.

A csontpótlás időtartama hozzávetőlegesen 60 perc/oldal, de ez esetenként eltérhet.

A beavatkozás után

Az arcüreg feltöltést követően az érintett területnél az arc kis mértékben felduzzadhat, egyes esetekben elszíneződhet. Azonban ezek a tünetek általában 5-9 napon belül el is múlnak. A megelőzésük érdekében jégtasak használatát javasoljuk a kezelés napján többször, az érintett területre külsőleg helyezve. Ezen felül a tünetek csökkenthetőek még az érintett terület külsőleges, árnika teába áztatott gézzel történő borogatásával, vagy akár napi 2-3 alkalommal árnika krémmel történő bekenésével.

Amennyiben a kezelés mellékhatásaként érzékenység lépne fel, az a fájdalom nagyságától függően fájdalomcsillapító szedésével csökkenthető. Az érintett területen fellépő enyhe érzékenység általában maximum 30 napig áll fenn.

A beavatkozás utáni első héten lehetőleg kerülje a tejtermékek fogyasztását a gyulladás megelőzése érdekében, valamint az erőteljes orrfújást, tüsszentést, mert ilyenkor a varrat még könnyedén felszakadhat.

A felépülési időszak alatt javasoljuk, hogy fogínyét naponta 2-3 alkalommal gyengéden, puha sörtéjű fogkefével, körkörös mozdulatokkal mossa meg és ilyenkor szájvizet is használjon.

Ha a szájsebészeti beavatkozást követően bármilyen jellegű kérdése, panasza merül fel, kérjük, konzultáljon kezelőorvosával.

Tudjon meg még többet az arcüreg feltöltésről, vagy kérjen egyből időpontot hozzánk: