Az Implantcenter Fogászati és Szájsebészeti Klinika Magyarország után Angliában - London és Svájcban - Genf is megnyitotta partner klinikáit.

Best of Budapest díj - Implantcenter professzionális fogászat és szájsebészet
Telefon:

Cím:
+36-1-422-0808
Sürgős esetben hívhat minket mindennap éjfélig
1024 Budapest, Margit krt. 67. I/2.
Implantcenter Fogászati és Szájsebészeti Klinika

Fogászati és Szájsebészeti Klinika

Fogkő eltávolítás

A fogkő a fogon lévő plakkból, lepedékből alakul ki. Ha a plakk hosszan a fog felszínén marad a nem megfelelő fogtisztítás miatt ásványi anyagok kötődnek a plakkhoz. Ezt a szilárd anyagot fogkefével már nem lehet eltávolítani, csak professzionális eszközökkel. A fogkő színe sárgás-barna, fekete lehet, valamint megtalálható a fogfelszínen, az íny alatt, fölött és a fogak között is.

A fogkő és a felszínén lévő baktériumok ínygyulladást okoznak. Ínygyulladás esetén, fogmosáskor ínyvérzés jelentkezik. Amennyiben az ínygyulladás hosszú ideig fennáll, a fogakat tartó fogágy és az íny sorvadni kezd, ez pedig az íny visszahúzódását, fogérzékenységet, későbbiekben pedig a fog meglazulását, illetve elvesztését eredményezi.

Félévente szükséges eltávolítani a fogkövet, de ezt befolyásolja az egyéni szájhigiénia.

Budapesti klinikánkon ultrahangos professzionális fogkő eltávolítást alkalmazunk.

Ennek során egy professzionális svájci gyártmányú eszközzel "lerezegtetik" a fogkövet. A különböző méretű fejrészekkel a legkisebb fogközökből is hatékonyan eltávolítható az ínygyulladást okozó és esztétikailag is kedvezőtlen fogkő. A kezeléshez általában érzéstelenítés nem szükséges, és kb. 30 percig tart, eközben a páciens kényelmes fekvő pozícióban van.

mk 03